Disktrasa

lördag 8 maj 2010 13:26 Upplagd av Camillas virkhörna
Hade egentligen planerat att påta i landen den här helgen men regnet öser ner så lusten försvann redan när jag rullade upp persiennerna i morse.
Ser nu att det till och med är lite snö i regnet så trädgården får vänta.

Har virkat en disktrasa.
Är lite skeptisk till om den verkligen fungerar men det skadar inte att prova.
Disktrasan är virkad i garnet Linen från Marks och Kattens. Ville testa att virka snäckmönster men hitade ingen beskrivning på det så jag försökte att klura ut hur man gör själv.
Tycker nog att det blev ganska bra.

Mia har en tävling på sin blogg som jag definitivt ska vara med i. Vinsten är massor av olika prylar som man behöver när man virkar amigurumi. Tyvärr är jag väl inte ensam om att delta i tävlingen så vinstchansen är förmodligen inte stor :-)

3 Response to "Disktrasa"

  1. Fiff Says:

    Exakt så kände jag idag! Trädgården har lockat som helg-projekt, men vädret e så tråkigt så man blir deprimerad! Suck. Ska göra som du och sätta mig och virka istället. Ha det så mysigt i regnrusket!

  2. Unknown Says:

    Ingen påtning i trädgården idag heller. Tänk vad lite regn kan ändra på mångas planer. Lite virkning är ett bra alternativ. Har inte virkat disktrasor men stickat. De funkar jättebra.

  3. anna-lena Says:

    Kommentaren kom på fel ställe.....
    här ska den va....
    Den snyggaste disktrasa jag har sett! Har själv använt lintrasor i snart ett år. Har två, ingen är utsliten. Trasorna håller sig fräscha MYCKET längre än vanliga disktrasor... och när de känns lite sura, så brukar jag koka dem med ett par tvättnötter.

Skicka en kommentar