Här är Maja

söndag 14 april 2013 12:09 Upplagd av Camillas virkhörna

Här poserar min nya Maja-docka i den sköna vårsolen.
 Eftersom jag förmodligen kommer att jobba med 
ettorna nästa läsår vill jag ha en liten medhjälpare.
Majas alfabetssånger brukar vara 
omtyckta av barnen.

"Vi har en Ask den är minst hundra år,
den blir bara högre ju mer tiden går
och jag har en gunga på lägsta grenen,
där sitter jag ofta och dinglar med benen."
                                    ur Majas Alfabet


En ny spindelsjal har det också blivit. Inte för att jag använder dem så mycket
utan 
mer för att de är så himla roliga att virka. Det liksom bara flyter på och kräver
inte så mycket tankeverksamhet. Perfekt framför tv:n.



7 Response to "Här är Maja"

  1. skapa och inreda Says:

    Så söt liten Maja, hon kommer säkert att bli en bra medarbetare :)
    Visst är det roligt att virka spindelsjalar, kan liksom inte sluta det blir den ena efter den andra i alla möjliga färger :)
    Ha det gott i vårsolen.
    Annika

  2. Christel Wijk Says:

    Vilken fin Maja-docka, hon blir säkert en utmärkt medhjälpare. Din spindelsjal är också jättefin. Härligt med vårsol.

  3. Humlan Says:

    Vilken fin Maja-docka du gjort. Barnen brukar lyssna och vara mer intresserade när man använder en docka eller djur. Har du mönster eller har du virkat på frihand? Härligt när man kan fota sina verk utomhus utan snö i bakgrunden.

  4. Petronella Says:

    Fint med den vita kanten på sjalen!

  5. Maria Says:

    En Maja-docka! Tänk vad många små människor som kommer minnas den från sin skoltid och vad fin den är. Kul idé.

  6. Karin Says:

    Hallå! Det var den finaste Majadockan jag sett, verkligen bra gjort. Ha det bra Karin

  7. المتوكل على الله Says:

    تعتبر نظافة المنازل او البيوت من الضروريات التى يبحث عنها كل من له شقه اوفلل لذلك افضل شركة تنظيف منازل بالرياض تقدم خدمتها مثل غسيل الموكيت والمنازل وتنظيف الشقق والكنب وغيرها فالهدف الاول هو راحة العملاء و اكتساب ثقتهم.
    شركة تنظيف كنب بالرياض
    شركة تنظيف موكيت بالرياض
    شركة تنظيف فلل بالرياض
    شركة تنظيف مسابح بالرياض
    شركة تسليك مجارى بالرياض
    شركة تنظيف ستائربالرياض

Skicka en kommentar