Virkade läckerheter

lördag 23 januari 2010 13:58 Upplagd av Camillas virkhörna

Letade i gömmorna och hittade ett kakfat på fot som passade bra till mina virkade kakor. Dammsugaren och muffinsen har jag virkat på frihand men jag har sett att det finns liknande mönster på nätet. Det bruna kexet och marängen kommer från en engelsk sida som jag glömt namnet på, bullen från Fröken Elsa och princesstårtorna från boken Virka amigurumi. Ballerinakexen hittar du om du klickar på bilden. Sonen M ifrågasatte varför jag lade ner så mycket tid på att virka kakor, han tyckte att jag skulle baka riktiga istället. Kanske har han rätt men dessa kakor sätter sig i alla fall inte på höfterna :=)

3 Response to "Virkade läckerheter"

  1. Unknown Says:

    Läckra bakverk! Kalorisnåla och så tar de inte slut så fort.

  2. anna-lena Says:

    Ha.... med tanke på hur enormt goda kakor som du bakar så förstår jag sonen...
    Men visst är det superläckert .... kollade på beskrivningen - inte allt för svårt ut ... skulle kanske testa kakv irkning när jag nu äntligen är klar med alla scarfmössorna... ska ta med till skolan i morrn och kolla hur många sexor som vill ha av restgarnsmössor/fuskpolos i ett. Funderar på marknad nån gång... ska vi slå oss ihop. Jag säljer sockor och scarfmössor - du säljer söta små figurer... :))

  3. Camillas virkhörna Says:

    Skulle var kul, tror att vi skulle sälja massor...:))

Skicka en kommentar