Aptunika

torsdag 9 september 2010 06:21 Upplagd av Camillas virkhörna
En tunika med apor efter ett mönster som jag hittade i Ottobre 1/2010. Jättelätt att sy. Tack vare att det är resår i halskanten och i fållen nertill märks det inte så mycket att jag syr på vanlig maskin och inte med overlock. Fållen brukar lätt bli bubblig annars tycker jag.

Så här ser den ut live. J. är precis nyvaken men ställde upp som fotomodell ändå. Aptyget kommer från Stoff och Stil, inköpt i Danmark i somras. Vilken affär, synd att SoS bara finns i Malmö och inte i resten av landet.





4 Response to "Aptunika"

  1. Tigris Predikantan Says:

    Så fin! Jag tackar för du vet vad, tack för din generositet!
    ;)

  2. Tigris Predikantan Says:

    Har skickat mejl till dig!
    :)

  3. Fijaffa Says:

    Fin!!! Den modellen skulle nog vara bra på min lilltjej.

  4. landsvägsungar Says:

    fin och vilka fina bokmärken, sånt måste jag virka dotterna har precis börjat vilja läsa kapitelböcker så nu är det dax!!:) Maria

Skicka en kommentar